Nieuwe meditatiereeks start in januari

91175cd24eb885089b284d368c3d0cc6

In januari starten we met een nieuwe reeks meditaties, telkens op dinsdagavond van 19u30 tot 20u30.

Dit zijn de data:

  • januari: 10, 17, 24, 31
  • februari: 7, 14, 21
  • maart: 7, 14, 21, 28

Ben je er ook weer bij? Gelieve 30 euro over te schrijven:

  • rekeningnummer: BE15 0017 0045 1830
  • vermelding: MIR 2017A

Mail me ook even op meditatieroeselare@gmail.com zodat ik je elke week de voorbereiding en het huiswerk kan sturen.

De meditaties gaan door in de Kouterweg 51, Roeselare. Zie Praktische Info voor details.

Je hoeft geen ervaring te hebben met meditatie, maar je kan al eens oefenen met de info op de pagina Leer Mediteren.

Tot binnenkort,
David

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

365 days together

meditation-ain39t-no-body-got-time-for-dat-meme-12921

De makers van Insight Timer doen hun best om zoveel mogelijk mensen dagelijks aan het mediteren te krijgen. Ik steun dat graag. 😉

Approximately 115,000 in our community meditate every single day. An additional 250,000 meditate 3 or 4 times a week. And a much larger group meditate around 10 times a month.

If you’re like me, becoming one of the 115,000 people who meditate every day seems like a daunting task. It’s not that we don’t understand the benefits of a daily meditation practice. We do. But the reality is that life throws challenges at us and sometimes we forget to prioritize.

So I’ve decided to set myself a goal; I will meditate every day in 2017. All 365 days…

Lees verder op de blog van de oprichter.
Dit is hoe het mij nu al enkele jaren lukt om dagelijks te mediteren.

Zo laat je gedachten makkelijker los

12003377_1909696489255714_7001538683486563859_n

Je hebt het vast al gemerkt dat bepaalde thema’s hardnekkiger in je gedachten blijven hangen dan andere?

Wat is jouw Top 3 van dingen die je moeilijk loslaat? Heeft het te maken met je job? Geld? Gezondheid? Familie? Gezin? Vrienden? Actualiteit?

Word je er soms zo door in beslag genomen dat je moeilijk op iets anders kan concentreren?

Het helpt om Denktijd op je agenda te zetten. Dat bedoel ik letterlijk.

Je neemt je agenda en kijkt of er een terugkerend moment is waarop je ongestoord over alles kan nadenken of zelfs piekeren.

Reserveer “Denktijd” concreet op je agenda.

Zo kan je gedachten makkelijker loslaten op andere momenten (zoals tijdens je meditaties) want je weet dat je ze mag uitstellen tot je Denktijd.

Bepaal voor jezelf hoeveel Denktijd je nodig hebt. Een kwartier? Enkele uren? Dagelijks? Wekelijks? Maandelijks?

Ik doe het vaak op woensdagnamiddag. Dan ga ik ergens op mijn eentje thee drinken met de laptop mee om te denken, schrijven, oplossingen te zoeken en in te plannen.

Waar en wanneer kan jij het doen?

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Nieuwe reeks meditatie-avonden start in september

925594_785713301493797_653371086_n

Hoi,
Een leuke zomer gehad?

In september starten we met een nieuwe reeks meditaties, telkens op dinsdagavond van 19u30 tot 20u30.

Dit zijn de 15 data:

  • september: 6, 13, 20, 27
  • oktober: 4, 11, 18, 25
  • november: 8, 15, 22, 29
  • december: 6, 13, 20

Ben je er ook weer bij? Gelieve 30 euro over te schrijven:

  • rekeningnummer: BE15 0017 0045 1830
  • vermelding: MIR

De meditaties gaan door in de Kouterweg 51, Roeselare. Zie Praktische Info voor details.

Je hoeft geen ervaring te hebben met meditatie, maar je kan al eens oefenen met de info op de pagina Leer Mediteren.

Tot binnenkort,
David

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Uniek en verbonden

Iedereen is uniek, maar tezelfdertijd kennen we allemaal dezelfde emoties, uitdagingen, ervaringen…

Hoe bewuster je je eigen gevoelens beleeft, hoe meer je begrip groeit voor de gevoelens van anderen.

Wat je ook ervaart op dit moment, ergens ter wereld zijn er nu honderden of duizenden mensen die hetzelfde voelen.

Niemand ontsnapt aan het hele scala van menselijke emoties.

Meditatie helpt om dit alles eerlijk toe te laten, te observeren en te laten passeren.

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.